RSS

Par bērniem.

08 Sep

Evij, ceru, ka neļaunojies, ka citēju tavu vēstuli, bet tu trāpīji tieši desmitniekā un vēlreiz akcentēji to, ko gribu pateikt.

”Man arī sirds sažņaudzās lasot par mazo bērnu spēļlietām un iedomājoties, kā mums te Latvijā dažos bērnunamos sviež atpakaļ mantas un drēbes, kas tiek noziedotas. Mums darbā drīz būs viens labdarības projekts, kura ietvaros katra filiāle vāks naudu kādam bērnunamam un man gadījās 2 tādi no Limbažu rajona. Biju aizbraukusi apciemot bērnus (un jauniešus), man arī palika skumji. Un, kad prombraucot mani vēl tie bērni ielenca un apķēra… ufff… patiesībā, viss, kas mums vajadzīgs, slēpjas mīlestībā un uzmanībā. Un to laikam pierāda arī tas, ko raksti – lai gan Senegālā valda nabadzība, cilvēki ir dzīvespriecīgi. Tā arī mums jāmācās novērtēt katra diena. Vēl ko es ievēroju – viņu krāsainās drēbes, kas tā kontrastē ar melno ādu! Bet cik fantastiski labi izskatās! Mēs bieži ģērbjamies pelēki, melni, tumši un noteikti vajadzētu vairāk piedomāt par krāsu psiholoģiju, jo uzvelkot kaut ko tik košu, taču nav iespējams skumt un bēdāties!”

Un patiešām Senegālā ļoti mīl bērnus. Ar 13 milj. iedzīvotāju te ir tikai daži bērnu nami, kas galvenokārt paredzēti tādiem bērniem, kuriem vispār nav ģimenes. Jo jau pašas kultūras pamatos senegāliešiem raksturīgas lielas ģimenes ar ļoti ciešām radu saitēm. Tāpat arī islams nosaka attiecības ģimenē un aicina mīlēt bērnus. Piemēram paši lielākie islama svētki ”Tabaski”, kas notiek 2 mēnešus pēc Khorité tiek svinēti par godu bērniem.

Un, ja godīgi, es nezinu, kā saglabāt to dzīvesprieku arī Latvijā. Man pašai ar to ir daudz problēmu. Bet nu turpmāk, kad bēdāšos, atcerēšos Āfriku 🙂

 
Komentēt

Posted by uz Septembris 8, 2011 in This is Africa

 

Komentēt

 
